søndag den 21. april 2013

Hip, hip hurra!




Jeg rundede i tirsdags 15 hele leveår. Det var en dag med smilende hoveder, masser af selskab og sang. Som det er mig bekendt handler fødselsdags fænomenet om at blive fejret, og jeg kan kun bekræfte, at dette udsagn blev overholdt, for for pokker hvor blev jeg fejret - i stor stil! Jeg blev vækket med sang og flag og overrasket med en overdådig morgenmadsmenu på sengen, for to - både til min kæreste og jeg. Formiddagen havde jeg til at gøre mig nysgerrig på de fine, indpakkede gaver, der var stablet på spisebordet i stuen, bage fireogtyve saftige fødselsdagsboller og dække et herligt fødselsdagsbord, for mine gæster. Så blev gavepapiret revet op, der blev grint og sunget fødselsdagssang, og da klokken rundede halv syv, tog min kæreste og jeg ind til byen, hvor vi havde bestilt bord på en Sushi-restaurant.
Efter endnu et udsøgt måltid spankulerede vi, med propfyldte maver, gennem byen, i forårsaftenens sidste solstråle, og besluttede os derefter for at drage hjem igen. Jeg følte mig sådan cirka som verdens lykkeligste - og mest mætte - fødselar.
Som om det ikke skulle være nok med morgenmad på sengen, gæster og sushi, så stod der pludselig en hel flok mennesker i mit køkken, da jeg trådte ind ad døren og fik et stort "Tillykkeeeee!". Der stod alle mine kæreste venner. Jeg faldt bag over, og landede på mit bagparti af ren begejstring. Så gentog jeg cirka femogtredive gange, at jeg elskede dem. Køkkenet var pyntet op med serpentiner, der hang fra alle hjørner, balloner klistret til både gulv og loft, og et bord var så nydeligt dækket med dug og paptallerkner. Mit i det hele hoppede og dansede jeg rundt af glæde, for tænk engang, hvor dejligt det er at have sådanne venner. Jeg elsker dem i hvert fald himmelhøjt, og jeg havde den mest fantastiske fødselsdag, man kunne ønske sig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar